Devilgroth – „Svyatogor” – recenzja

Black metal po rosyjsku Rosja to kraj budzący skrajnie różne emocje. Dla niektórych stan umysłu, dla innych istna „terra incognita”. Jednak pomimo osobliwych i często złośliwych skojarzeń jest to kraj niezwykle bogaty kulturowo, o czym świadczy chociażby mnogość ciekawej muzyki pochodzącej stamtąd. Oczywiście nie jest tak, że wszystko co pochodzi

Więcej »

Gotar – „Cywilizacja Śmierci” – recenzja

Nowa krew śląskiego thrashu. Górny Śląsk po raz kolejny ukazuje swe bogactwo kulturowe w postaci muzyki. Tym razem w postaci rasowego, granego w amerykańskim stylu thrash metalu z (co ciekawe) polskimi tekstami. I to bardzo przyjemny dowód na to, że w głębinach tego regionu tkwi jeszcze bardzo wiele kulturowego dobra.

Więcej »

Six Steps Forward – „Bomb the World” – recenzja

Szybki, hardkorowy szpil. Podziemie hardkorowe rządzi się swoimi prawami pod każdą szerokością geograficzną. Czy w Nowym Jorku, Paryżu, czy w Sydney hardcore ma swoich oddanych fanów, wiernych muzyce i tradycji gatunku. Jednak, jak wszystko na świecie, hardcore, pomimo bycia bardzo hermetycznym gatunkiem, ewoluuje i przenika do szerszej świadomości. Dla laika

Więcej »

Manta Birostris – „Ikona” EP

Uduchowiony etno-punk. Manta Birostris to projekt, który zrodził się spontanicznie w 2012 roku jako warszawsko-wrocławski duet, którego założycielem jest gitarzysta i wokalista Adam Sokół, osoba zafascynowana relacyjną, uduchowioną i niematerialistyczną kulturą Bliskiego Wschodu, a z drugiej strony europejską tradycją grania muzyki opartej na przesterowanych, brudnych gitarach. Projekt ma już na

Więcej »

Batushka – „Carju Niebiesnyj” – recenzja

Metal w klimacie carskiej Rosji. Od kilku lat wokół Batushki narosło mnóstwo skomplikowanych historii, poczynając od konfliktu Krzysztofa Drabikowskiego i Bartłomieja Krysiuka, procesy sądowe, zakazy działalności, aż po wyraźny podział na dwie Batushki zarządzane osobno przez wyżej wymienionych panów. To wszystko sprawiło, że fani również się podzielili. Nie ma się

Więcej »

Vishurddha – „Addiction to Death and Anguish” – recenzja

Polska Death Metalem Stoi Polska death metalem stoi. Amen. OK, mamy również silną scenę black, blackened thrash, niemniej to właśnie śmierć metal jest w Polsce najpopularniejszą odmianą metalu zarówno wśród słuchaczy, jak i grajków. Popularność oraz duża liczba zespołów parających się śmiertelnym rzemiosłem idą w parze z jakością, tj. tworzą

Więcej »

Aeternitas – „Haunted Minds” – recenzja

Metal gotycki od naszych zachodnich sąsiadów Założony w 1999 roku przez Anję i Alexa Hunzingerów Aeternitas już w sierpniu 2000 roku wydał swój pierwszy i bardzo dobrze przyjęty album koncepcyjny „Requiem”, łączący w sobie m.in. różnorodność stylów (od klasycznych po metalowe elementy). Sukces tej płyty zachęcił Anję i Alexa do

Więcej »

Wardruna – „Kvitravn” recenzja

Leć biały kruku, przesłanie Bogów nieś… Norwegowie z Wardruny zasiadają obecnie dość wysoko w panteonie folkowego grania, o czym świadczą chociażby wyprzedawane na pniu koncerty. Swoją sławę budowali jednak mozolnie i z pokorą, co wynika głównie z bezkompromisowości Einara Selvika, który, jak sam podkreśla, nie dyskutuje i przed nikim nie

Więcej »

Mendax – S/T EP – recenzja

Permanentny wkurw Od zarania dziejów emocje generowały sztukę, a sztuka generowała emocje. Najbardziej pierwotne instynkty człowieka musiały mieć swoje ujście, a jeśli dzięki nim wychodziło dzieło inspirujące do działania kolejne osoby, to wiadomo było, że tej siły już nic nie zatrzyma. Dziś, w drugiej dekadzie dwudziestego pierwszego wieku, tak naprawdę

Więcej »

UNBORN SUFFER -„Commit​(​ment To) Suicide” -recenzja

Grindcore niedoceniony. Dawno nie wpadł mi w ręce dobry grindcore. Sam fakt, że jest to ekstremalny gatunek, dosyć niszowy i mało medialny nie ułatwia dotarcia do nowych płyt, tym bardziej w czasach dobrobytu, kiedy tyle innej, dobrej muzy trafia się na około. Warto jednak pamiętać, że UNBORN SUFFER to nie

Więcej »

MidnightDate-„Disease of Mutual Hatred”- recenzja

Powrót Lokalnej Legendy Podszedłem do tej płyty z całkowicie czystą głową. Zespół MidnightDate znałem tylko z przelotnie pojawiającej się i to rzadko nazwy, włączyłem więc płytę całkiem na ślepo. Może niesłusznie, bo szybkie badanie sieci wykazuje, że zespół ten ma nie tylko ciekawą historię zdobywania sceny na początku XXI wieku,

Więcej »

Day of Maxior – „Keys to the Universe” – recenzja

Zrozumieć wszechświat łatwo nie jest… asza wilcza wataha otwarta jest na różne rodzaje muzyki i pomimo specjalizacji w ciężkich brzmieniach gościmy czasem na łamach lżejsze klimaty. Doskonałym tego przykładem jest niniejsza recenzja w której na warsztat biorę album „Keys to the Universe” bydgoskiego projektu Day of Maxior. Na FB wyczytać

Więcej »

Furia – „W Śnialni” – recenzja

Oko otwarte na Furię. Panowie z Furii długo kazali na siebie czekać, oj długo. Jeden z najbardziej intrygujących i enigmatycznych zespołów na naszym rynku muzycznym po wydaniu w 2016 roku płyty „Księżyc milczy luty” sporo jak na siebie koncertował w kraju (trasa z Licho, Sacrilegium, Thaw) oraz za granicą (koncerty

Więcej »

„The Maddest Stories Ever Told” – recenzja EP od Fright Night

Kocham szarość, mrok i ciemność nocy, lubię być sam, a za najodpowiedniejsze towarzystwo uznaję własne myśli. Bram Stoker, Dracula „The Maddest Stories Ever Told” – recenzja EP od Fright Night Rock gotycki to już muzyka właściwie dla koneserów. Niestety, prawdziwi goci, jak inne subkultury, powoli nikną w mgłach przeszłości –

Więcej »

Las Trumien – „Licząc umarłych” – recenzja

Ze śmiercią za pan brat W jednym z moich ulubionych filmów – „Nic Śmiesznego” – jest piękna scena, gdzie główny bohater czyta w scenariuszu wers: „Kiedy wyjechali na wyniosłość drogi, oczom ich ukazał się las…”. Ktoś mógłby zapytać: „Po chuj mi las?!”, ale właśnie takich lasów nam dzisiaj potrzeba i

Więcej »

Death Kommander – „Pro Patria Mori” – recenzja

Klasyczny powolny niczym walec zagłady death metal Wielokrotnie na łamach Music Wolves dawałem wyraz swojemu przywiązaniu do staroszkolnej muzyki, w czym oczywiście szczególne miejsce w moim sercu ma zagwarantowany death metal. Oczywiście jako człowiek już stateczny, z ugruntowanym światopoglądem i tą samą parą kapci od nastu lat, również posiadam swój

Więcej »

Violent Answer – „Violent Answer” recenzja debiutu

Brutalny wrzask przemocy Violent Answer – „Violent Answer” Polska scena modern metalu ma się zgoła dobrze i od lat rozwija się, owocując mnóstwem ciekawych projektów. Jednym z bardziej płodnych pod tym względem ośrodków jest Poznań – miasto, które wydało na świat kapelę Violent Answer. Stosunkowo młody, powstały w roku 2019

Więcej »

Disout – „Mien” recenzja

Tradycja i nowoczesność Dwa podstawowe instrumenty w muzyce rockowej i metalowej, czyli gitara i perkusja zostały na przestrzeni lat wyeksploatowane w poprzek, wszerz i wzdłuż.  Wielu mówi, że muzyka rockowa już doszła do ściany, a ja postanowiłem się nie zgodzić z tym stwierdzeniem. Jedni (jak mongolskie The HU) cały czas odkrywają

Więcej »

Terrordome – „Straight Outta Smogtown” recenzja

Prawdziwy Rozpierdol! Jestem, w mojej opinii, statecznym facetem w wieku blisko czterdziestki, żonato-dzieciatym, bez kredytu, ze stałym źródłem dochodu. W ciągu całego swojego życia wypracowałem właściwe sobie nawyki. Do tych z pewnością należy poranna kawa, którą przyjmuję niemal z nabożeństwem. Dwie kopiaste łyżeczki kawy i jedna łyżeczka cukru to w

Więcej »

Waroath „Infernal Tortures Blades”

Dźwięki otchłani Waroath „Infernal Tortures Blades” Istnieje już osiem lat, ja jednak dowiedziałem się o tym tworze dopiero po ukazaniu się CD. Dostałem potężną dawkę oldschoolowego grania. To sprawnie zagrany heavy/speed/black/thrash metal. Na tych dwóch zdaniach można by właściwie zakończyć recenzję. Jednak mimo że powoli zaczynam już rzygać na same

Więcej »

Camera Obscura Two – „D.O.D”

Krótko i na temat (uwaga, grozi zaczadzeniem!) Lubię poznawać zespoły, o których nigdy wcześniej nie słyszałem. Często trafiają się perełki, ale równie często zespoły, których muzyka jednym uchem wleci, a drugim wyleci. Tymczasem gdzieś pomiędzy odnajduję właśnie bohaterów dzisiejszej recenzji, czyli polsko-włoską kolaborację o nazwie Camera Obscura Two (lub, jak

Więcej »

Fatigue – „III”- recenzja

Dźwięki otchłani Warto w życiu odpowiedzieć sobie na bardzo ważne pytanie: co lubię w życiu robić? A potem zacząć to robić. Nasza egzystencja pokazuje nam, jak dobrze w natłoku codziennych obowiązków i prozy życia jest mieć hobby i pewien wentyl bezpieczeństwa, żeby nie zwariować. Można pisać wiersze, grać na fagocie,

Więcej »

Mentel Prywatnie – „Będzie Dobrze”- recenzja

Ciekawy debiut wyspiarza rodem z PL Marek Mentel gościł całkiem niedawno na łamach Music Wolves przy okazji debiutu jego teledysku do utworu „Zasłużone Wakacje”, który promuje wydany w lipcu 2020 r. debiutancki album artysty, zatytułowany „Będzie Dobrze”. Marek mieszka od blisko dwóch dekad w UK, a muzycznie spełnia się w

Więcej »

Skeletal Remains – „The Entombment of Chaos”- recenzja

Death metal nie tyle inspirowany, co wręcz osadzony w klasyce. Nie po raz pierwszy potwierdza się fakt, że najtrudniejsze recenzje pisze się w odniesieniu do zespołów, które się zna i lubi. Tak jest w przypadku amerykanów, których czwarty długograj mam niekłamaną przyjemność recenzować. Trudność polega w takich przypadkach na niejednokrotnie

Więcej »

Cairdeas Fala – „Sons of the North” – recenzja

Szkocki patriotyzm na australijskiej ziemi Przeciętnemu słuchaczowi muzyki Australia kojarzy się z operą w Sydney oraz AC/DC. Gdzieś tam jeszcze może kojarzyć panoszące się po świecie „dziecko” wyżej wymienionych jakim jest Airbourne. I na tym koniec. Jednak Australia ma w sobie w dalszym ciągu ogromne pokłady tajemnic (nie tylko muzycznych),

Więcej »

Benediction – „Scriptures” – recenzja

Starej szkoły się nie słucha ot tak. Starej szkoły się nie lubi. Starą szkołę się wyznaje. bardzo Was proszę, nie oczekujcie, że niniejszy tekst zawierać będzie prawdy obiektywne, objawione, czy jakiekolwiek by one nie były. Nie będę się silił na to, bo po pierwsze – nie chce mi się, a

Więcej »

Pagan Forest – „Bogu” – recenzja

Pogański trans O mieszaniu metalu z folkiem ludzkość napisała już chyba wszystko. Flirt obydwu gatunków trwa w najlepsze i co chwila powstają nowe zespoły/projekty w tym klimacie. W Europie środkowo-wschodniej czy w rejonach Skandynawii silnie dominuje nawiązywanie do kultury słowiańskiej bądź nordyckiej i tradycji sprzed przyjęcia chrześcijaństwa. Z zespołów orbitujących

Więcej »

Hrabia- „Post Mortem” – recenzja

Łowcy Wampirów HrabiaNawet w dzisiejszych czasach rock and roll to ciekawe zjawisko i wciąż można posłuchać zespołów, których oryginalny styl w zasadzie ciężko porównać ze stylem jakiejkolwiek innej kapeli, a Hrabia jest z Polski, z Podkarpacia, które wydało już na muzyczny świat sporo oryginalnych tworów. Może to ta bliskość Karpat

Więcej »

Kingsphere – „Kingsphere” – recenzja.

Świeży debiut ze śląska. No i mamy 2021 a u nas na początek roku zupełna świeżynka – wydany zaledwie kilkanaście dni temu, debiutancki album ekipy z Rybnika, prezentującej się światu pod nazwą Kingsphere. Pomysłodawcą projektu jest znany z kapeli Fleshbang gitarzysta, Marek Kula, odpowiedzialny za muzykę na płycie. Wokale obstawia

Więcej »

KONCERTY

Music Wolves - Odstęp